Saturday, March 23, 2019

Χαλάς!




“Έφυγα από το Λίβανο αμέσως μετά από το Θέλω να πω Εγώ γύρισα το δεύτερο βράδυ για να καθαρίσω Μας είπαν «μπαίνετε καθαρίζετε» κάνετε όπως με τα σκουπίδια «μαζεύετε πετάτε» Υπήρχε ένα ζευγάρι… Ένα ζευγάρι… As‘ab chi houwwé e-ttôkhbîr Ma fi as‘ab menno… Καταλαβαίνεις; Λέω ότι να δηγιέσαι είναι το πιο δύσκολο Ο πόλεμος είναι πιο εύκολο Πυροβολείς, σκοτώνεις, khalass Τώρα θα μπορούσες να είσαι γιος μου και θες να σου δηγηθώ ότι εγώ… αυτό κι εκείνο… έτσι και αλλιώς;… Όχι… Είναι όπως μια δίκη… Η δίκη και η ποινή… Αμνηστία-αμνηστία ‘emlo αμνηστία όχι δίκη maemlo δίκη Chou badak amil εγώ θα προτιμούσα τη δίκη εγώ λοιπόν έκανα τη δίκη μου Ολομόναχος Υπάρχει Αυτός Εκεί πάνω Μου είπε «Φάντι, τι έκανες;» Ο Χριστός «Φάντι, έχεις αίμα στα χέρια σου, δεν έχεις ντροπή;» Είπα «Ναι, έχω ντροπή» Ο Χριστός μού είπε «Φάντι, να χτίσεις την εκκλησία μου Θα πας Θα δουλέψεις Θα κερδίσεις χρήματα σύμφωνοι και θα χτίσεις μια εκκλησία για τους μαρωνίτες» Έχτισα την εκκλησία την είδες έτσι; Με ξύλο κέδρου το είδες ναι; Τα αγάλματα τα έφερα από την Ιταλία ευλογημένα από τον πάπα… Μπαίνετε καθαρίζετε… Naddfo!… Naddfo σημαίνει «Καθαρίστε»… Naddfo! Naddfo τι; «Τους τραυματίες… υπάρχει ένας τραυματίας μπροστά σου; Τον αποτελειώνεις Παιδί γυναίκα γέρος η μάνα σου η ίδια Τραυματισμένη; Μπαμ!» Αυτές ήταν οι διαταγές Αλλά εγώ δεν μπόρεσα… ο φίλος μου ευτυχώς ήταν μαζί Εγώ έλεγα «εκεί» και αυτός σκότωνε. Μπαμ! Μπαμ! Του έδειχνα Μπαμ! Του έδειχνα Μπαμ! Του έδειχνα Μπαμ! Του έδειχνα Μπαμ! Μπαίναμε σ’ ένα σπίτι και του έδειχνα ένα δύο τρεις τέσσερις και αυτός ΜπαμΜπαμΜπαμΜπαμ! Khalass!

 ("Paradise Hill, New Mexico", στο Anima του Ουαζντί Μουαουάντ – κυκλοφορεί σύντομα)



πρόχειρο γλωσσάρι αραβικών: 
‘emlo / maemlo : έχει / δεν έχει
Chou badak amil : Τι θέλεις από μένα
Khalass! : Τέλος! Τέλειωσε!
Τα υπόλοιπα εξηγούνται στο κείμενο.

No comments:

Post a Comment

Ένας λιμανίσιος σκύλος

Ήταν χτες, ήταν αύριο.  Τα δάχτυλά μου από πέτρα και ξύλο που δεν ξέρουν πια την ηλικία μου... Ήταν χτες, ήταν αύριο....